با اجازه ی خدا

هر بنده ای با اجازه خدا سخن میگوید

هر بنده ای با اجازه خدا سخن میگوید

با اجازه ی خدا

شناخت وهابیت

پنجشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷ ق.ظ

مقدمه ای بر تاریخچه وهابیت

وهابیت فرقه ای است که با گذشت حدود سه قرن از پیدایش آن،بسیاری از ممالک اسلامی و به خصوص مرکز پیدایش اسلام،سزمین حجاز را تحت تاثیر خود در آورده است.

بدون تردید سوء استفاده از نام اسلام برای تثبیت قدرت،نقطه ی مشترک دو حاکمیت اموی و وهابیت محسوب می شود.دوره اموی در واقع امپراطوری ظالمانه ای بود که بااستفاده از شعارهای اسلامی و بهره گیری از اهرم اسلام،قدرت ظالمانه خود را تحکیم نمود.از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فرمود:«خلافت پس از من سی سال است،سپس حکومت ظالمانه به وجود خواهد آمد».طبق این پیش بینی،دورة اموی را نمی توان بخشی از تاریخ خلافت اسلامی به شمار آورد،بلکه این حکومت،آنچنان که عملکردش نیز آن را نشان داد،حکومتی ظالمانه است.وجه شباهت وهابیت با حکومت اموی فراوان است و مهم ترین آن سوء استفاده از نام اسلام برای کسب قدرت بوده است . وهابیت اسم اسلام و شعارهای اسلامی را در خدمت اهداف سیاسی خود قرار داده است.

در ظهور و توسعه وهابیت،محمد بن عبدالوهاب در دین محمد بن سعود در قدرت مؤثر بودند وباهمفکری وهمسو با سیاستهای استعمار انگلیس توانستند تسلطی پیدا کنند.بعد از فروپاشی امپراطوری انگلیس،وهابیت ،کاخ سفید را قبله جدید خود دانست.ملک سعود در اول فوریه 1957 در حین دیدار خود از واشنگتن قراردادی نظامی با رئیس جمهور وقت امریکا،آیزنهاور،امضاء نمود که اقدامی برای جلوگیری از گسترش کمونیسم بود تا وهابیت را به مخاطره نیندازد.این قرار داد در سه بند به امضاءرسید.با شعله ور شدن آتش جنگ یمن،عربستان از امریکا در خواست مداخله نظامی کرد و هواپیماهای نظامی و جنگنده امریکا برای اولین بار در ریاض فرود آمدند و دیگر نیرو های مسلح امریکا نیز به منظور حمایت از عربستان و چاه های نفت و منافع شرکت نفتی آرامکو وهمچنین حمایت از نمایندگی نظامی امریکا در عربستان وارد کشور شدند.در سال 1969 دستگاه های اطلاعاتی که در پادشاهی وهابیت نفوذ داشتند وجود یک تشکیلات سری را کشف کردندکه قصد داشت رژیم سعودی را براندازد.نیروهای امریکای با همکاری نیروهای طرفدار پادشاه توانستند این نیروها را که بالغ بر دو هزار سرباز و افسر سعودی وابسته به نیروی هوایی عربستان بودند،سرکوب کنند.

با نگاهی گذرا به نظام اجتماعی بدوی اقوام عقب مانده و دور از فرهنگ می بینیم که در هر مورد به افراد آن نظام باید گفت که چه بکنند بدون آن که فهمیدن دقیق آن ضرورتی داشته باشد و خوصوصاً مایل هستند آنچه به آنان گفته می شود،موافق ذوف وسلیقه و روحیات نظام اجتماعی بدوی و قبیله ای شان باشد.در آن نظام ها میل مفرطی به تخریب و بهم ریختن وجود دارد که این نیز یکی از دلایل آشکار بدوی بودن آن می باشد.وهابیت در چنین نظام اجتماعی پا به عرصه وجود گذاشت و شاید در نزد بعضی ها یکی از جاذبه های وهابیت همین تخریب کردن باشد.

 

منبع

بر گرفته از :کتاب نظری بر تاریخ وهابیت نوشته سر کار خانم زهرا مسجد جامعی

www.baqitv.com

چندی ازصحبتهای وهابیت

* پوشیدن کمربند ایمنی حرام است! زیرا مانع قضا و قدر می شود!!!

* شستن گوشت قبل از پختن بدعت است.

ابن تیمیه: شستن گوشت بدعت است، چنانکه اصحاب پیامبر رضوان الله علیهم در عهد پیامبر(ص) گوشت را بدون شستن می پختند و می خوردند.

* تحریم اهداء گل

متن فتوا:

شماره فتوا:21409

تاریخ:21/3/1421

الحمد لله و الصلاة و السلام علی من لا نبیّ بعده.

و بعد، کمیته دائم پژوهشها و فتواهای علمی از سؤال مستفتی محمد عبد الرحمن العمر از حضر ت مفتی کلّ آگاه شد که از سوی دبیرکلّ هیئت علمای ارشد با شماره 1330 و در تاریخ 21/3/1420 به این کمیته ارائه شده است.



متن سؤال:

در بعضی از بیمارستانها، اماکنی برای فروش گل وجود دارد، و ما عیادت کنندگانی را می بینیم که دسته های گل را به بیماران تقدیم می کنند، این کار چه حکمی دارد؟
در طول قرون متمادی اهداء گل (طبیعی یا مصنوعی) هیچگاه جزء سنّت عیادت از بیماران نبوده و این عادتی است که از بلاد کفر وارد شده و عدّه ای که ایمان ضعیفی داشته اند، از آنها تأثیر گرفته و این عادت را انتقال داده اند. حقیقت این است که بردن گل نفعی برای بیمار ندارد، بلکه تشبّه و تقلید محض از کفّار محسوب می شود و نه هیچ چیز دیگر، و فقط خرج کردن پول در غیر راه درست است که این اعتقاد فاسد را به دنبال دارد که این گلها باعث شفا می شود! بر این اساس نباید از گل در مورد مذکور استفاده کرد، نه به صورت فروش و نه خرید و نه اهدا...

* ممکن است بر اثر کرامت یکى از اولیاء با آنکه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یکدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد.
آنان می‌افزایند: اگر مردى دخترش را که در شرق جهان با وى زندگى مى‌کند به همسرى پسرى در آورد که او در غرب جهان با پدرش زندگى مى‌کند و هیچگاه آن دو یکدیگر را نبینند و از محل زندگى بیرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او همان کسى خواهد بود که در غرب دنیا زندگى مى کند، اگر چه هیچگاه همسرش را ملاقات نکرده و حتى ندیده باشد. همچنین اگر کسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زیر نظر نگهبانان زندانى کنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در کنار همسرش ببیند همه آنان فرزندان وى خواهند بود اگر چه فرصت یک لحظه دیدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است. این امر امکانش دور از واقعیّت نیست، زیرا ممکن است بر اثر کرامت یکى از اولیاء با آنکه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یکدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد.

* جایز نبودن صحبت کردن دختر با پدر
شیخ "محمد العریفی" چهره سرشناس وهابیت در عربستان سعودی در فتوایی که اخیرا صادر کرد، صحبت کردن دختر با پدرش را تنها در صورتی حلال دانست که مادرش نیز حضور داشته باشد. این مفتی وهابی در ادامه گفت: نشستن دختر نزد پدر و صحبت کردن با وی اگر در حضور مادرش نباشد، شیطان را به میان می کشاند و ممکن است به گناه منجر شود، به ویژه اگر آن دختر لباس های نامناسب پوشیده باشد.

* حلال بودن گوشت جن!
محمد الزغبی در فتوای خود با استناد به اینکه جن در حیواناتی مثل "شتر" نمود عینی پیدا می کند، و با توجه به حلیت خوردن گوشت شتر، خوردن گوشت جن را حلال دانست.

* جشن ازدواج و سالگرد ازدواج خلاف حق است
شیخ عبدالعزیز آل شیخ اعلام کرد برگزاری جشن به مناسبتهایی از قبیل سالگرد ازدواج و یا جشن تولد باطل است. همچنین مفتی عربستان سعودی، اضافه کرد جشن تولد خلاف حق است. اگر فرزند انسان سالم به دنیا آمد و یا زندگی زناشویی سالها ادامه پیدا کرد مسلمان باید تنها خدا را شکر کند.

* چند فتوای دیگر:

- سفر زن بدون یکی از محارم خود عملی حرام است .
- عقد محرمیت راننده سرویس با خانم معلمها حلال است.
- مرد ها می توانند در محل کار خود با زنان نامحرم محرم شوند،
-مردها می توانند زنان خود را تنها با یک پیامک طلاق دهند.
-دختران مسلمان هرگز نمی توانند در نمایش ها نقش پسران را بازی کنند.
-پوشیدن پیراهن تولید شده باشگاه منچستر یونایتد انگلیس حرام است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی